דרכונים ישראליים (אילוסטרציה). צילום: עמי שומן

לא כולם יכולים: הנפקת דרכון מבלי לצאת מהבית – המדריך המלא

ברשות האוכלוסין וההגירה הודיעו שב-30 באפריל ניתן יהיה להנפיק דרכון דרך האינטרנט • איך תעשו את זה וכיצד התהליך משפיע על תכנית הפטור מוויזה לארה"ב? כל הפרטים

ברשות האוכלוסין וההגירה הודיעו לפני כמה שבועות על האפשרות להנפיק דרכון מבלי לצאת מהבית. עם זאת, לא כולם יוכלו לעשות זאת, יש לא מעט תנאים והגבלות וחשוב להכיר את כולם לפני שמתחילים את התהליך. האפשרות להנפיק דרכון מבלי לצאת מהבית תתחיל בעוד קצת יותר מחודש, ב-30 באפריל, ולקראת השינוי המשמעותי בתהליך שעד כה הצריך מאיתנו נסיעה, קביעת תורים ובזבוז זמן, הכנו לכם יחד עם רשות האוכלוסין, את המדריך המלא.

הדרכון הזמני שניתן יהיה להנפיק דרך האינטרנט יהיה תקף לחמש שנים ולא לעשר שנים כמו דרכון שמנפיקים בלשכות. השירות מיועד לישראלים ששוהים בישראל בעת הגשת הבקשה והוא מתאפשר רק למי שיש דרכון ותעודת זהות ביומטריים.

הדרך הישנה להנפיק דרכונים, צילום: רשות האוכלוסין וההגירה

ניתן יהיה להתחיל בתהליך החל מ-30 באפריל ויש צורך בצירוף תמונה, אם כי היא לא תשמש כתמונה הרשמית בדרכון, אלא לצורך השוואה לתמונה הקיימת במאגר מההגשה הקודמת. לא ניתן יהיה לשנות פרטים באמצעות תהליך זה, אלא רק לחדש דרכון עם אותם פרטים בדיוק.

במקביל לתהליך החדש, ניתן יהיה להמשיך ולהגיש בקשה להנפקת דרכון גם בדרכים הישנות, דרך הלשכות. כל בן משפחה צריך להגיש את הבקשה באופן נפרד ואין אפשרות לאחד בקשות. המערכת של רשות האוכלוסין תדע לזהות האם יש בידה טביעות אצבע במאגר הביומטרי ובעת הגשת הבקשה, ניתן יהיה לדעת האם אתם מורשים לבצע את התהליך מהבית.

הדרכון לא יאפשר כניסה לארה"ב באמצעות תכנית הפטור מוויזה, צילום: GettyImages

הדרכון לא יאפשר כניסה לארה"ב באמצעות תכנית הפטור מוויזה. אחד התנאים של תכנית הפטור מוויזה הוא שהדרכון יהיה בתוקף לעשר שנים וכאן כאמור, הדרכון הוא בתוקף לחמש שנים. מי שיחזיק בדרכון מסוג זה, יוכל להיכנס לארה"ב עם ויזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו