מביש: משטרת לונדון "החביאה" את האנדרטה לזכר קורבנות השואה בהייד פארק

משטרת לונדון אובדת עצות אל מול צעדות השנאה הפרו-פלשתיניות • באקט שזוכה לביקורת רבה בממלכה, המשטרה העדיפה להסתיר את האנדרטה המפורסמת לזכר השואה במקום להתמודד עם המפגינים ולאכוף כנגדם את החוק במידה ויתפרעו • סטיבן פולארד, עורך ב-Jewish Chronicle: "מהו הקו שאותו צריך לעבור כדי שהציבור יבין שזה לא בסדר שצעדות השנאה הללו יימשכו?"

האנדרטה שכוסתה מחשש להתפרעויות והשחתה של מפגינים פרו-פלשתיניים. צילום: רויטרס

המחאות הפרו-פלשתיניות בלונדון יוצאות משליטה בשבועות האחרונים על רקע המלחמה בישראל ומשטרת לונדון אובדת עצות.

אתמול (שבת), המשטרה נקטה באקט שאותו הגידור חברי הקהילה היהודית כ"מביש", לאחר שהאנדרטה לזכר 6 מיליון קורבנות השואה המוצבת בהייד פארק כוסתה והוסתרה מחשש להשחתה על ידי מפגינים אנטישמיים. 

הייד פארק בלונדון. מוחים פרו פלשתינים נושאי דגלים מפגינים בתוך הפארק, צילום: רויטרס

לאחר כיסוי האנדרטה - אחת מסמלי ההנצחה המפורסמים ביותר באנגליה שנחשבת לאנדרטה הציבורית הראשונה לזכר השואה - שוטרים הוצבו בסמוך אליה כדי למנוע ניסיונות לפגוע בה. 

בקהילה היהודית מציינים רבים כי צעדות המחאה הפרו-פלשתיניות שהפכו לדבר שבשגרה בשבועות האחרונים הפכו את מרכז לונדון לאזור "מחוץ לתחום" עבור יהודים. מבקרי המחאות המפירות את שלוות התושבים מציינים כי מתחילת המלחמה נערכו 13 צעדות מחאה המוניות של מפגינים נגד ישראל שעלו למשלם המיסים הבריטי 38.4 מיליון אירו. 

"שונאי היהודים ומכחישי השואה מנצחים"

בריאיון למייל אונליין הבריטי אמרה נעמי אבנשטיין (82), ניצולת שואה יהודייה המתגוררת בלונדון, כי "העולם צריך להתעורר למול הפורענות האנטישמית" לאחר יום נוסף של צלבי קרס המתנופפים ברחבי לונדון. על גיסוי האנדרטה אמרה: "זה מביש. כשאני רואה את זה, זה מרגיש כאילו הם מנצחים. שונאי היהודים, מכחישי השואה, הם מנצחים כי אנחנו פוחדים מהם".

לדבריה, "אני מקווה שהעולם המערבי יתייצב ויעמוד מול האנשים הללו, במקום לברוח, לכסות אנדרטאות ולהתנצל בפניהם".

צעדת "שנאה" פרו פלשתינית בתוך שטח ההייד פארק, צילום: גטי אימג'ס

הביקורת כלפי רשויות האכיפה בלונדון מתמקדות בהתנהלות הלכאורה פחדנית של המשטרה המקומית כלפי המפגינים. בגוף הרשמי הבריטי המאגד תחתיו נושאים הקשורים לשואה טענו כי "המראה של האנדרטה המכוסה ביריעת פלסטיק שולח מסר נוראי ליהודים בלונדון וברחבי בריטניה".

סטיבן פולארד, אחד מעורכי העיתון היהודי היוצא לאור באנגליה ה-JC (Jewish Chronicle), דרש שהמשטרה תנקוט בצעדים חריפים יותר נגד המחאות והצעדות בלונדון. "מהו הקו שאותו צריך לעבור כדי שהציבור יבין שזה לא בסדר שצעדות השנאה הללו יימשכו?", שאל פולארד. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר