חוסל בכיר חמאס, ראא'ד ת'אאבת, ששימש ראש מערך הייצור של הארגון

היה בעשיריה הראשונה של בכירי הזרוע הצבאית של חמאס, הוא מקורב לסינוואר ולמוחמד דף • הוא חוסל במהלך ניסיון בריחה שלו לתוך רחבת בית החולים • דובר צה"ל: "מתוך 900 חשודים זיהינו 513 מחבלים בבית החולים שיפא, יש עוד בכירים בבית החולים״

צילום: דובר צה"ל

בכיר חמאס, ראא'ד תאאב'ת, חוסל היום (חמישי) במרחב בית החולים שיפא בעזה. תאאב'ת היה בעשיריה הראשונה של בכירי הזרוע הצבאית של חמאס, הוא נשב למקורב ליחיא סינוואר ולמוחמד דף. כמו כן, שימש כראש חייל האספקה של הזרוע ההתקפית של החמאס והיה מוקד ידע של הארגון בכל הקשור להתחמשות. הוא חוסל במהלך ניסיון בריחה שלו לתוך רחבת בית החולים שיפא.

 

דוב צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "בבית החולים שיפא היו 1,250 אנשים בשלב שכיתרנו ונשארו במרחב הזה 350 חולים פצועים וצוותים רפואיים. 519 מחבלים של החמאס והג'יהאד מתוך 900 חשודים אנחנו מעריכים כי ישנם עוד בכירים בשיפא. חמאס מחריב את בית החולים הורס אותו והבניין נפגע קשות כתוצאה מפעילות חמאס".

הצלחה במבצע בשיפא לישראל. ראא'ד ת'אאבת, ראש מערך הייצור של חמאס - חוסל, צילום: דובר צה"ל

המצב בלחימה בשאר רצועת עזה: "בצפון הרצועה פועלים בשכונת אל עמאר על בסיס מודיעין. במקביל במהלך הלילה, לוחמי צוות הקרב של לוחמת הנח"ל ויהל"ם השמידו תוואי מנהרה באורך 2.5 קילומטר. התוואי הזה שימש מחבלים. צה"ל השמיד אותו עם למעלה מ-30 טון חומר נפץ".

על הפיגוע שאירע הבוקר בבקעת הירדן: "בשעות הבוקר המוקדמות מחבל פתח בירי לעבר כלי רכב ישראלים. לצערנו, כתוצאה מהירי, נפצעו שלושה אנשים, בהם ילד בן 13. אנחנו נמצאים עכשיו במהלך הרמדאן בפריסת כוחות רחבה ביו"ש ובבקעה ופועלים לסיקול טרור ונמשיך לעשות זאת".

אחרי עוד יום של ירי טילים מצד חיזבאללה לעבר ישובי הצפון, אמר תא"ל דניאל הגרי: "בצפון אנחנו ממשיכים לחזק את המוכנות, היום ערכנו תרגיל פתע. מטוסי קרב תוקפים בכל מדינת לבנון, בהם נכסים צבאיים של חיזבאללה. חיסלנו בשבוע האחרון 30 מחבלים של אירגון הטרור.

תושבי הצפון, אני יודע שאתם חווים כמעט שישה חודשים של תקופה מורכבת וקשה, למרות זאת אתם מגלים חוסן יוצא דופן נמשיך לתקוף את חיזבאללה ונפעל בעוצמה. אנחנו נעשה הכל על מנת לאפשר את התנאים הביטחונים שיאפשרו לתושבי הצפון לחזור לביתם.

מתחילת המלחמה צה"ל אוסף חומרים פורנטיים שיתארו את פשעי המלחמה של החמאס, מדובר בתוכן קשה וכואב, אך מוטלת עלינו החובה לחשוף ולדבר עליו כחלק מהמאמץ להחזרת החטופים הביתה. הערב חשפנו תיאור קשה מאוד מחדר החקירות של יחדה 504, איש הג'יאהד האיסלאמי, שהשתתף במתקפת הטרור בשביעה באוקטובר, בו הוא מתאר בקולו איך אנס נשים. אנחנו נפיץ לעולם את הפשעים של חמאס שפעל באכזריות כמו דאעש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר