ב.מ.וו סדרה 5 החדשה: עכשיו עם בנזין

יבואנית ב.מ.וו משיקה את סדרה 5 החדשה בגרסת בנזין צנועה יחסית, הכוללת מנוע 2.0 ליטר ותמיכה היברידית מתונה. במקביל, מצטרפת גרסת כניסה חדשה ומוזלת ל-i5 החשמלית

פחות מחודשיים לאחר שהחל שיווק הדור השמיני של ב.מ.וו סדרה 5 בישראל, תחילה בגרסת ה-i5 החשמלית, מרחיבה דלק מוטורס היבואנית את היצע הדגמים בארץ ומתחילה בשיווקה גם של ה-520i, גרסת הבנזין של מכונית הסאלון הספורטיבית והמהודרת של היצרן, שמתחילה את דרכה בגרסת בנזין צנועה יחסית וללא מנועי 6 צילינדרים לעת עתה, שקרוב לוודאי יגיעו גם הם במהלך השנה לארץ.

עוד מ-wheel.co.il

ה-520i מציעה את אותו עיצוב של ה-i5 החדשה בשינויים קלים, ומגיעה לארץ ברמת גימור אחת “M-Sport” הכוללת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית בסגנון ספורטיבי. מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע בנזין, 4 צילינדרים, בנפח 2.0 ליטר המשודך לראשונה ליחידה היברידית מתונה (MHEV 48V) הכוללת מנוע חשמלי המפיק 18 כ”ס, ויחד הם מציעים הספק משולב של 208 כ”ס ו-33.6 קג”מ, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים, חלוקת משקל של כמעט 50:50 והנעה אחורית להשלמת חווית הנהיגה המסורתית של הדגם. הביצועים נאים, אם כי לא מרגשים כמו בגרסת החשמלית וכוללים תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-7.5 שניות, מהירות מרבית של 230 קמ”ש וצריכת דלק של 16.9 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

בתא הנוסעים האווירה טכנולוגית עם לוח מחוונים דיגיטלי “12.3 עם תצוגה בעברית החובר ליחידה אחת עם מסך מולטימדיה מרכזי “14.9 הכולל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לצד תמיכה בעברית ומערכת ניווט מקורית, ועדיין עם מספר מתגים לתפעול מהיר של מערכות חיוניות לנהיגה תוך כדי נסיעה. הדגם משווק ברמת גימור אחת הכוללת מבחוץ חישוקי גלגלים קלים “19, שמשות אחוריות מושחרות, תאורת LED מלאה ועוד, ובתא הנוסעים גם גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי, מושבי Sport קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרון לנהג, גלגל הגה מתכוונן חשמלית, בלם יד חשמלי, ריפוד דמוי עור למושבים ועוד, כאשר המפרט הבטיחותי כולל את חבילת ה-Driving Assistant Plus של היצרן, לצג חבילת Parking Assistant הכוללת מערכת לחניה אוטומטית במקביל ובניצב, מערכת למניעת התנגשות במהירויות נמוכות של חניה, זיכרון אוטומטי של תוואי מסלול הנסיעה עד 50 מ’ וסיוע בנסיעה לאחור באותו התוואי ועוד. מחיר הדגם נקבע יחל מ-469,000 ₪.

צילום: יצרן

במקביל, לאחר שהחל בחודש ינואר 2024 שיווקה של ה-i5 החשמלית ב-2 גרסאות הנעה וברמת גימור גבוהה בלבד, מתחילה היבואנית בשיווק גרסת כניסה “Elegant” לדגם ה-eDrive40 המצויד בהנעה אחורית, הספק של 340 כ”ס וטווח נסיעה עד 550 ק”מ. האבזור קוצץ מעט ברמת הנוחות (פחות כיוונונים למושבים החשמליים) ופחות כמה מערכות בטיחות מתקדמות כמו: התרעה ובלימה בפני תעבורה צולבת בנסיעה לפנים, מערכת סיוע לנהג בתמרוני חירום, התרעה בפני התנגשות צידית הכוללת התערבות אוטונומית בהיגוי הרכב ועוד. מחיר הדגם נקבע על 579,000 ₪, מחיר הנמוך יותר ב-40,000 ₪ לעומת גרסת הכניסה עד כה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר